Rakan-rakan Blog

Moderno Family 5th Anniversary Mega Gathering

|
Assalamualaikum kepada semua yang sudi membaca blog ini.

Alhamdulillah diberikan kesihatan dan keupayaan untuk kita bertemu lagi di post ini.

Untuk kali ini, saya akan bercerita mengenai event Moderno Family 5th Anniversary Mega Gathering. Untuk pengetahuan pembaca, gathering ini adalah gathering tahunan terbesar untuk pemilik-pemilik Perodua Kancil yang menggunakan bodypart Daihatsu Mira Moderno. Ataupun terdapat juga yang bukan Perodua Kancil tapi sememangnya original Daihatsu Mira Moderno yang diimport dari Jepun. Kali ini, MFE yang diketuai oleh Along Ragut telah menjadi tuan rumah yang bertempat di Cherating, Pahang.

Pada kebiasaannya jentera Moderno seluruh Malaysia akan datang pada event ini. Tahun ni ada sedikit kelainan kerana ada 2 buah Moderno dua pintu dari MFJ dibelanja di event ini. 

Untuk pengetahuan pembaca, gathering ini telah diadakan untuk kali yang kelima, gathering yang sebelumnya telah diadakan di :




  • 1st Anniversary : Air Papan, Mersing, Johor
  • 2nd Anniversary : Bazar Karat, Pasir Gudang, Johor
  • 3rd Anniversary : Port Dickson, Negeri Sembilan
  • 4th Anniversary : Teluk Batik, Perak
  • 5th Anniversary  : Cherating, Pahang

  • Di event ini juga terdapat event sukaneka antara region, antara yang dipertandingkan ialah Lompat Dalam Guni, Lari Berpasangan, Tiup Belon Sampai Pecah dan akhir sekali yang menjadi tradisi tahun bertahun adalah Tarik Tali. Kiranya siapa yang menang acara Tarik Tali ni kira champion antara region lah! Haha! Event-event anniversary Moderno Family ini boleh dikatakan santai. InsyaAllah kebanyakannya semua adalah ramah-ramah belaka. Konsep family atau keluarga tu memang dapat dirasakan bila bersama.

    Untuk event kali ini, tidak kurang ramai yang turut menyertai. Nampaknya ada juga pertambahan bilangan ahli. InsyaAllah Moderno Family akan terus berkembang di masa akan datang.

    Tahniah kepada  Aloong Ragut (MFE) yang menjadi tuan rumah untuk kali ini. Tahniah juga kepada Pak Lah (MFN), Crony Storage aka Botak (MFCR), Abg Lan (MFJ), Along Tarosan (MFJ), Safwan (MFN9) dan Abg Mus (MFM) dengan kejayaan event ini. InsyaAllah tahun depan Mega Gathering ini akan diteruskan. Dengar khabarnya kembali ke Johor? Balik kampung lah nampaknya! Haha! Apa-apapun, mari layan gambar kemeriahan sepanjang event.
















    Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

    0 Commments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...