Rakan-rakan Blog

Hari Raya Tiba Lagi. :)

|



Hye friends. Dah lama dah tak update cerita pasal aku kan. Saja jerk kan, wat orang malas nak baca blog aku. Tapi kali nie aku nak menaip panjang. Tak minat? Tekan Alt + F4. Tak ada hal punya. Janji yang setia still ada kat sini. Hoping so. J Sibuk pasal illuminati dan freemason jerk kan before this. Ada orang minat lain kan. Kurang reader ke blog aku? Tak kot. Bertambah follower adalah. Hehehe. Thanks guys yang baru follow my blog. Tak sempat nak buat dedication untuk korang before this. Takde masa, busy sangat. Hehehe. Kali nie macam biasa lah. Tengok tajuk dah tahu apa aku nak tuliskan? Pasal raya lah. Apa lagi. Dengan bangganya aku isytiharkan disini yang aku puasa penuh tahun nie dan of course boleh beraya sakan tanpa segan silu. :D Ok, kita bermula dengan plot pertama.


(3 September 2010)

Berbekalkan sekeping tiket yang tercatit tarikh 3 September 2010, aku melangkah (Act, naik kereta. Haha.) ke Stesen Bas Seksyen 17 dengan bantuan Elyas. Bersama trip dengan Taufiq dan Amalina tapi belainan bas. Thanks so much dekat Elyas sebab sudi hantar sahabatmu ini. J Dan dalam masa lebih kurang 5 jam aku dah mula terbau 'bau' kampung halaman aku! Johor Bahru! Here I come. Memang lepas nie aku hajat tak nak balik JB lagi until habis final. Banyak pakai $$$. Takpelah, wishing orang-orang JB akan sentiasa sihat walafiat. Tapi lepas final exam 'Batman' akan kembali semula. Hehehe.



(8 September 2010)

Sehari sebelum raya. Banyak aktiviti yang di lakukan. Bershopping di Pandan. Beli takdelah banyak. Songkok dan sehelai seluar. Takde yang menarik minat pun. Huhuhu. Bersama Aiman, Ajiem dan Hakim. Berempat sahaja. Sepatutnya ikut rancangan ramai yang gerak sama. Tapi oleh kerana masalah teknikal, cancel la plak. Tetap terserempak dengan kawan-kawan yang lain. Memang masa yang sangat sesuai untuk bershopping dan melihat kerenah-kerenah orang-orang JB dan Singapore yang mahu beraya.





(9 September 2010)

Pagi-pagi buta dah pergi Jusco. Pintu depan pun belum buka. Pergi Giant dulu sementara tunggu pintu depan Jusco. Hahaha. Dalam sejam, pintu depan Jusco pun buka. Lepas shopping 3 helai baju, aku pun balik kampung naik motor dengan Ajiem. Aku take ride sampai Pontian. Settle dah puasa semua dah boleh la sambut raya dengan hati yang lapang. Perjalanan ke Pontian mengambil masa dalam 45 minit jerk. Slow jerk aku bawa. Janji sampai selamat. Yeehhooo. Balik kampung. Hahaha. Malam raya penuh dengan aktiviti membakar mercun. Huhuhu.





(10 September 2010)

Hari yang dinantikan oleh semua umat islam. Hari Raya Aidil Fitri. J Beraya di kampong halamanku, Pontian. Macam biasa lah. Sanak-saudara berlambak-lambak, makanan yang special pun ada. Favourite aku, Hari Raya jerk baru jumpa. Makanan tradisonal orang Bugis, Burasak. Refer kat gambar untuk detail. Dan lauk-pauk yang lain. Dalam pic sikit jerk, malas nak snap banyak-banyak. Hehehe. Malam tu, tiba-tiba got message from Epul cakap nak ajak jalan-jalan malam raya. Go on. Pergi Bandar Pontian. Lepak kat Billion dan tepi pantai Pontian. Hahahaha. Siot lah. Macam takde apa.






(11 September 2010)

Hari Raya yang kedua, aku pun gerak balik kampong aku lagi satu. Dekat mana? Dekat Tg. Buai, Kota Tinggi. Aku suka satu jerk dekat sini. Iaitu dekat tepi laut. Memang best. Tapi tak tahu la pulak raya kali nie lepak dekat atas Rumah Rakit. Showww beb. Hahaha. Naik bot untuk ke tengah. Dan sememangnya best untuk holiday. Macam-macam ada. Refer to pict lah nak tengok lebih lanjut.



Itu lah saja catatan untuk kali nieh. Dah raya keberapa baru nak updatekan. Takpelah. Janji update. Hope enjoy for post kali nie. J



P/S : Dapat jugak duit raya tahun nie. Walaupun umur semakin lama semakin meningkat. J

Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

0 Commments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Protected by Copyscape Unique Content Checker