Rakan-rakan Blog

Kenapa Allah Temukan Kita dengan Orang yang Salah?

|

Salam to all bloggers reader. Kali nie, nak bagi peringatan jerk dekat kawan-kawan. Back to basic sekejap. Macam yang kita selalu lalui dalam kehidupan nie. Kadang kala kita kecewa apabila datang bala, tapi kadang kala pula kita gembira sampai lupakan semua. Kadang kala kita menyalahkan takdir kalau perkara buruk yang berlaku, tapi kalau perkara baik? Kita lupa semua. Kita tak pernah terfikir kenapa semua yang buruk terjadi. Kenapa kita break-up dengan yang tersayang. Kita sudah rasakan dia yang terbaik, tapi at the end. Kita juga yang ditinggalkan. Setiap kejadian ada hikmahnya. Kali nie aku nak share pasal kenapa Allah temuka kita dengan orang yang salah? Setiap kejadian Allah ada hikmahnya.

Kenapa Allah Temukan Kita dengan Orang yang Salah?
1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.
Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA.
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA.

Chuck Note : Hadapi lah semua yang terjadi dengan tabah. Moga kita semua mendapat petunjuk dan hidayah daripada-Nya.


P/S : Bulan-bulan puasa nie aku banyak habiskan dengan baca tazkirah.
Bukan baik sangat. Tapi peringatan untuk diri sendiri.

Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

2 Commments:

A|R said...

afghan-pdmu ku bersujud
i sdr ckt..
uh,,,

nazpunyerblog said...

bgos2,,kamo0 suda sedar ,,
so skarng jmpe owg yg salah lg ke ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...