Rakan-rakan Blog

Episod 7 - Exhaust System

|
Salam, untuk episod kali ini, kita ke bahagian exhaust pula. Yelah, enjin dah tukar tetiba rasa macam kurang ummphh pula kalau tak modify exhaust. Niat nak buat exhaust yang sedap didengar je. Taknaklah bising sangat.

Saje try usha-usha mudah.my, boleh tahan juga harga exhaust. Niat nak sarung exhaust RSR tapi kebetulan rezeki saya. Ada sorang kawan, Mario nak jual exhaust dia, sebabnya exhaust yang dia guna sepatutnya untuk kereta manual tapi bila masuk ke kereta auto bunyinya macam nak ke langit! Haha. Janji ori Jepun cukuplah. Baru JDM!

Tengok-tengok FB pulak ada budak nak jual piping 2.0, peh ni memang dah ngam ni. Apa lagi, sapu terus exhaust 2.0 tu dipadankan pula dengan muffler dari GT Box by Kakimoto, boleh tahan lah. Bunyi tak berapa kuat dan tak berapa slow. Tapi pikap menurun sikit lepas tukar tabung tengah dari P2. Rasa menyesal pun ada lepas tukar.

Takpelah, maybe akan jadi next projek pulak untuk buat semula semua piping. Lagipun pipe exhaust ni tak berapa cun. Sepatutnya mendongak, tapi jadi menghala ke bawah pula. Takpe, pelan-pelan akan diusahakan.

Muffler GT Box by Kakimoto - RM200 (Mario)
Piping 2.0 dari tengah - RM120
Tabung tengah - RM200 (Exhaust Rawang)
Upah pasang - RM100

Proses pemasangan exhaust

Hasilnya (Maaf gambar kereta kotor. Hihi)


Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

0 Commments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Protected by Copyscape Unique Content Checker