Rakan-rakan Blog

Video : Detik Cemas Perhimpunan Mahasiswa 1 Januari 2012 Di UPSI

|

Apa pendapat anda mengenai video ini? Adakah negara kita akan bergolak akibat dari kebangkitan mahasiswa yang mendesak AUKU dimansuhkan? 

Kredit : Antarapos.com

Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

13 Commments:

Amir said...

polis agak kurang ajar disiutu .. maahasiswa hanya mahu hak mereka .. kerajaan sepatutnya dengar seruan kerajaan dan kerajaan hendaklah sedar .. mahasiswa dan mahasiswi adalah penyambung pemimpin negara .. klw kitaa tidak didik untuk menegakkan hak sebagai seorang individu .. bagaimana kita hendak menegakkan diri apabila di ancam musuh !!!!

Anonymous said...

Hak Mahasiswa? apakah hak mreka?

Adakah mereka berhak mengadakan provokasi sehingga menyusahkan pihak lain?

Golongan hanyalah MINORITI..dan tidak mewakili semua Mahasiswa dan semua mahasiswa menolak demo seperti ini.

Anonymous said...

ape yg dpt bile buat demonstrasi ni?mcm ni ke perangai bakal2 pendidik,terpekik terlolong..xde rs malu ke dh mkn duit kerajaan,dpt bljr tggi2 tp kutuk sn kutuk sini,kalau aku dh lm pegi bljr sekolah pondok bljr ilmu agama..

Anonymous said...

hak mahasiswa/i adalah belajar utk menuntut ilmu...bukan menuntut hak kebebasan bagai.,,nmpaknye mereka tidak bersyukur ape yg diterima sbelum ni...rupenye ilmu yg dpt hanya untuk kepentingan diri dan kumpln mreka...mereka tidak berfikir ketika mmbuat demonstrasi ape kesan jgka masa pnjg dn pendeknye....kesan pnjg mgkin myebabkan byk fitnah berlaku, pepchn ssame kite dn etc.....wahai umat Islam, jangan la pentingkan duniawi spt mengadakan demonstrasi...igtlah dunia smkin hampir dgn kiamat...tunduklah kepada Allah....bukan tunduk pd nafsu(marah, etc).....

Anonymous said...

hak mahasiswa/i adalah belajar utk menuntut ilmu...bukan menuntut hak kebebasan bagai.,,nmpaknye mereka tidak bersyukur ape yg diterima sbelum ni...rupenye ilmu yg dpt hanya untuk kepentingan diri dan kumpln mreka...mereka tidak berfikir ketika mmbuat demonstrasi ape kesan jgka masa pnjg dn pendeknye....kesan pnjg mgkin myebabkan byk fitnah berlaku, pepchn ssame kite dn etc.....wahai umat Islam, jangan la pentingkan duniawi spt mengadakan demonstrasi...igtlah dunia smkin hampir dgn kiamat...tunduklah kepada Allah....bukan tunduk pd nafsu(marah, etc).....

Anonymous said...

Kami yg bkan mahasiswa stakat bljr smpai drjah 6, tingkatan 3 atau tingkatan 5 ni lg majoriti dr kmu mahasiswa konon... minta puji sj kmu sna d senanjung.. datang cni sabah la klau brani..

Anonymous said...

Kmi wlupun bkn mahasiswa tp kmi xrosakkn negara ni..

Anonymous said...

sdarlah whai saudara saudari, bljrlah brsungguh2 dmi agama & negara.. jauhi dahulu politik smasa bljr.. peace 2 u all...

Anonymous said...

PDRM hanya menjalankan tugas sebaik mungkin mnjg keamanan negara. Dalam video ini nyata tiada langsung kekerasan yg dilakukan oleh PDRM. Sebaliknya kelihatan tindakan keras oleh mahasiswa sehingga berlaku kerosakan pada pintu sebuah klinik. Semoga perkara ini jd pengajaran utk kta smua & hindarilah dr berulang. Kembalilah tumpukan prhatian kpd pengajian wahai mahasiswa. Semoga Allah memberikan yg terbaik utk negara kita. Amin...

Anonymous said...

bdk bodo je yg join bnde bodo ni...ni sume bkn mahasiswa...x layak pon digelar mahasiswa...sume masih mentah otak pon msh kebudakan lg...kalo btoi mahasiswa,pk la mcm mahasiswa...bior berbaloi skit org pgl kite mahasiswa...lg 1 jgn nak slahkan polis...mat rempit pon lari nmpk polis...ni kan kome yg msh bdk2 masih ayam lg...haish

Anonymous said...

kalau aku nak kata kamu BODOH bleh x?? mak bapak korang hari2 bekerja siang malam, penat lelah bekerja dgn kerajaan n swasta, tuk bg kamu makan, bg kamu pakaian, bg kamu belajar tinggi2 apa yg kamu balas balik?? ikut berhimpun beramai2 memberontak segala, untuk apa?? hak?? hak apa?? tu la namanya belajar tinggi² tp klu BODOH tetap BODOH!!!! xpayah la tunjukkan kepandaian intelektual kalau menyusahkan org lain. fikir pasal hak konon... ceh. klu sdh cukup pandai, baik lg kamu tolong keluarga kamu dr menuntut hak....

d'zul yus said...

Pelapis Anwar Ibrahim

Anonymous said...

salam... bg saya tidad sebelah pada mana2 pihak... mungkin pihak kerajaan harus mendengar pendapat mereka... bukan menghalang... kita harus berfikiran terbuka... mesti ada yg tak kena apabila mereka ni marah atau menuntut sesuatu.... jika kita ni rakyat demokrasi... kenapa suara anak muda tidak didengar...jika benar kerajaan bg duit... duit tu dari siapa???kenapa pemimpin terdahulu tiada kes sebegini... dan zaman era pemimpin skrg timbul masalah bermacam2...apabila saya lihat di akhbar dan suratkhabar... mmg terlalu byk kebaikkan pihak kerajaan.... hinggakan buruknya kerajaan skrg ini langsung tiada...sedangkan pelbagai masalah yg timbul dlm sektor kerajaan... wahai pemimpin... mintaklah bersikap lebih adil... jika kite percaya pada ALLAH.. ingst hukumsn kita di akhirat...dimana semua kita sama sahaja...sebelum jadi pemimpin...eloklah...belajar cara kepimpinan Nabi Muhammad S.A.W .... sesungguh nabi kita itu pesuruh ALLAH...mudah mudahan kita dapat keberkatan bersama.... amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...