Rakan-rakan Blog

85 Facebook Fan Pages Terbaik 2011

|

85 FACEBOOK PAGES TERBAIK 2011 (di nilai berdasarkan KUALITI bukan KUANTITI)

01. Ustaz Azhar Idrus ( Original )
http://www.facebook.com/Ustaz.Azhar.Idrus.Original
- Ini adalah sebuah page yg di kendalikan sendiri oleh Ustaz Azhar Idrus. Ustaz Azhar ini cukup terkenal dalam penyampaian dakwahnya dan ramai pengunjung di facebook sering menanyakan soalan berkaitan agama Islam. Saya sempat juga mengikuti perkembangan page ini di mana kebanyakkan soalannya di jawab dgn sangat profesional termasuklah soalan berkaitan hukum menngucapkan "merry christmas" yg di katakan haram. Tiada siapa berani utk membahas apa yg sering di persoalkan selama ini kerana dia adalah seorg ulama yg hebat. Jika anda masih belum mengenalinya, anda bolehlah 'berkenalan' dgnnya melalui video di link ini.http://www.youtube.com/watch?v=LOwhkIy5JZo Dia bukan shj seorg pendakwah, malah kebolehannya yg merdu apabila menyampaikan sebuah lagu turut membbuat anda terkaku.

02. Wujud
http://www.facebook.com/wujud7
- Page ini merupakan sebuah gedung ilmu yg boleh anda dapati menerusi media facebook. Ia di kendalikan oleh beberapa admin yg sering memberi informasi, lawak, keanehan, keajaiban, fakta serta misteri. Dengan bertemakan "Segalanya Terungkai di Sini", anda boleh mendapatkan pelbagai kisah dari teras bumi seginggalah ke galaksi. Pelbagai isu yg cuba di bentangkan di antaranya pada akhir2 ialah "Selamat Tinggal 2011", "Antara Gambar-Gambar Terbaik 2011" dan "2011 Dalam Kenangan". Page ini juga mempunyai segmen khas yg di kenali sebagai "Misteri Malam Jumaat" di mana segala kisah alam mistik di ceritakan di wall. Anda juga boleh menyampaikan segala kisah misteri berdasarkan pengalaman anda di wall page tersebut pada bila2 masa dan ketika. Setakat di tulis, page ini mempunyai 56,883 LIKERS yg di terajui oleh pelbagai peringkat umur.

03. Misteri & Keajaiban Alam (Fake & Fact)
http://www.facebook.com/MisteriDanKeajaibanAlam.FakeAndFact
- Ini juga merupakan sebuah page di mana anda boleh mendapatkan ilmu pengetahuan tentang dunia yg mereka terokai. Admin2 di sini sering membincangkan fakta sesebuah cerita yg mereka dapati. Tidak lupa dgn itu, segala kepalsuan dunia juga di hebahkan supaya ramai tidak tertipu dgn agenda yg tersirat. Jika anda mengetahui tentang sesuatu misteri yg masih tersembunyi, anda kongsikanlah kpd mereka.. Siapa tahu misteri yg anda ada itu sebenarnya auta? Ada segelintir admin MdKA berkawan dengan admin Wujud dan ini juga merupakan perkembangan terbaik dalam memberi informasi kepada semua LIKERS. Jumlah LIKERS di page ini ialah 54,849.. Apa yg anda rasa mustahil di dunia sebenarnya tidak, kerana semuanya boleh dengan kehendak Dia. Page ini juga mempunyai sebuah blog khusus utk anda yg ingin mendapatkan pengetahuan selebihnya misteridankeajaibanalam.blogspot.com Motto mereka ialah "BERSAMA MENYELAMI KEHEBATAN ALAM SEMULAJADI DAN BUATAN MANUSIA"

04. Oh ! Media
http://www.facebook.com/ohmedianetwork
- Page ini merupakan ibu segala rangkaian sosial Oh Media Network. Rangkaian lain yg anda boleh dapati selain Oh! Media ialah Oh! Artis, Oh! Tidak dan bermacam-macam Oh lagi. Dengan jumlah LIKE yg paling byk iaitu seramai 376,201 orang menyukainya, page ini mengupas isu-isu terkini dan yg paling mendapat perhatian baru-baru ini adalah video kemalangan seorang budak di China. Kadangkala isu yg di kupas mereka lebih cepat dari media massa yg ada di Malaysia. Hebat kan? Tidak cukup itu, founder mereka iaitu Khai juga mempunyai peminat yg begitu ramai yg kebanyakkannya dtg dari blogger. Dengan temanya 'WHY SO SERIUS?", mereka beroperasi di sekitar semenanjung Malaysia. Jika anda ada pendapat, anda bolehlah emailkan kepada mereka di alamat http://ohmedia.my/contact

05. KakiLIKE
http://www.facebook.com/kamilikekakilike
- Ini adalah fenomena page yg luar biasa, kebanyakan likers mereka dtgnya dari anak muda yg gemar menggunakan button like di facebook. Apakah fenomena yg luar biasanya? Baiklah, jika anda post apa-apa posting di wall mereka, anda akan mendapat sekurang-kurangnya 5 like pada status yg anda post itu. Kebanyakkan likers mereka akan lepak di wall pages tak kira waktu. Jika anda di sana, sekali anda refresh browser, anda akan dapat lihat banyak posting2 baru yg muncul. Hidup di sana ibarat anda sedang berbual di chatbox. Menarik bukan? Page ini juga mendapat likers yg begitu banyak iaitu seramai 150,416 org menyukainya sejak artikel ini di tulis. Jika saya kebosanan, inilah tempat di mana saya lepak bersama rakan-rakan di sana..

06. Koleksi Printscreen Soal Jawab Ustaz Azhar Idrus ( Original )
http://www.facebook.com/Koleksi.Printscreen
- Ini adalah sebuah page yg menarik, admin di page ini akan print screen sesuatu pertanyaan yg di jawab oleh Ustaz Azhar Idrus di fan pages miliknya. Antara pertanyaan terbaru yg di tanya ialah, "wajibkah kita berhenti kerja jika majikan tidak memberi kebenaran utk Solat Jumaat?" Jawapannya cukup ringkas iaitu "wajib". Bagi anda yg terlepas pandang apa yg di bincangkan, anda bolehlah klik bahagian photo yg terdapat di dalam page ini utk mengetahui soal jawab Ustaz Azhar Idrus.

07. Himpunan Cerita Lawak
http://www.facebook.com/HimpunanCeritaLawak
- Page ini menghimpunkan pelbagai cerita lawak, dialog lawak dan gambar lawak yg ada di serata pelusuk dunia. Anda boleh jadikan page ini sebagai tempat di mana anda ingin tenangkan fikiran tatkala kebosanan. Dengan jumlah likers yg banyak iaitu sebanyak 125,130 menyukainya, anda juga boleh turut serta berkongsi artikel lawak di sini. Apabila anda pertama kali mengunjungi page ini, anda di hidangkan dengan sebuah gambar yg sungguh "menakjubkan" di bahagian Welcome!.

08. Wujud (Paranormal Team)
http://www.facebook.com/wujudparanormalteam
- page ini di buat khusus bagi eminat seram dan sering melakukan aktiviti di sekitar Kuala Lumpur, Sabah & Johor. Jika anda sedang berada di page tersebut, anda perlu berhati-hati dgn seorang adminnya Seth kerana dia cukup terkenal dalam mengenakan org terhadap postingnya. Pada setiap malam Jumaat juga, anda akan di hidangkan dgn pelbagai kisah seram yg membuatkan bulu roma anda tegak berdiri. Untuk mengelakkan bulu anda tidak meremang, anda di sarankan supaya cukur semua bulu-bulu yg ada.

09. Misteri & keajaiban alam
http://www.facebook.com/pages/Misteri-keajaiban-alam/206304236057280?ref=ts
- Page ini lebih kurang seperti page Wujud, Misteri & Keajaiban Alam (Fake & Fact) dan serumpun dgnnya.. Dengan pelbagai info yg ada, mereka juga mengupas isu-isu, fakta dan pelbagai misteri yg ada di dalam dunia. Page ini adalah page kedua dari MdKA sebenarnya, ia di buat kerana mempunyai sejarah silam yg terjadi terhadap MdKA. Sejarahnya adalah di sebabkan oleh page yg ke sepuluh di bawah ini.

10. ItsMeSaiful
http://www.facebook.com/ItsMeSaiful
- Buang kisah lama, kita ambil kisah baru. Sebenarnya page ini masih baru, tetapi telah mendapat 78,292 likers hanya dlm beberapa bulan sahaja di atas beberapa faktor. Page ini seolah page kedua bagi Oh! Media kerana page ini mengupas isu-isu yg terkini. Mereka juga mempunyai blog yg tersendiri iaitu itsmesaiful.blogspot.com dan mendapat followers yg begitu byk. Adminnya iaitu Saiful Amin yang baru berusia 19 tahun ini didapati masih lagi menuntut di sebuah IPTA di Malaysia. Pada mulanya di kritik hebat, tetapi sehingga kini ramai juga mulai suka dgn informasi yg di beri. Dengan mencipta facebook pages sendiri, dia akan menyalur segala maklumat yg ada di blognya di page ini. So, kepada anda yg ingin mencari sesuatu informasi terkini, anda bolehlah follow Saiful! Motto page dan blog ItsMeSaiful ialah, "Segalanya Di Sini".

---------------------------Selebihnya---------------------------

11. AinMaisarah Novelis

12. PELIK TAPI BENAR

13. Oh! Lawak

14. KaMi PeNcInTa KuCiNg

15. Himpunan Gambar Lawak

16. 9GAG

17. Blog Realiti Konspirasi ZackZukhairi

18. Oh! Aduhai

19. Matluthfi90

20. Ketepi , ketepi , ketepi ~

21. Persatuan Bangsa Johor

22. Only In Malaysia

23. yahirul.com

24. AKU BENCI DEDAH AURAT DI LAMAN SOSIAL

25. Pendedahan Konspirasi & Penipuan Dunia

26. JoZan Maharaja Lawak

27. Dunia Islam

28. Kami Benci Saiful Bukhari!

29. Maher Zain

30. Manchester United FC (Malaysia)

31. MISTERI, FAKTA DAN FENOMENA

32. Kelab Penyokong Chelsea FC Malaysia

33. Saya Benci Harga Barang Naik!

34. P E | I K

35. Sham Kamikaze

36. Best Quotes

37. Ceciter Ilmu

38. Henshin - Kamen Rider Malaysian Fans Club

39. Dunia Kucing

40. ANTI Pavilion KL Kids.

41. MyNewsHub

42. Jom dakwah

43. KELAB ANAK JOHOR

44. Juvana

45. Bola,Bola&Bola

46. Saya selalu tengok wall awak bila saya rindu.

47. Ilmu Akhir Zaman

48. Aliff Cullen

49. We Are Hacker From Malaysia

50. Skuad Bola Sepak Malaysia

51. Woot Media My-

52. Kaki bising dot com

53. Sharing Is Caring

54. Ultras Malaya

55. Dunia macam-macam

56. KELAB PEMINAT NOVEL

57. Pakar diari hati

58. Alam Misteri

59. KisahCinta

60. Request And Share Anything (RASA)

61. Oh Seram

62. PenyuXP

63. Berita Harian Online

65. Khai | Oh! Media Founder

66. Saya Anak Melaka

67. KakiBOLA

68. Kedai kamera digitalgadgets2u

69. Kami budak kedah memang hot pun awat,jeles ka?

70. MALAYSIA BLUES ARMY - Official Page

71. Rahsia Perkahwinan

72. Tubelawak

73. Kakak Besar Sudah On9 , Wa Ingat Lu Jaga Suami Lu ~

74. KakiBAHAN

75. Perekacerita

76. Kisah-Kisah Seram by Egai

77. Pesona Media

78. elab Peminat Hantu AANS

79. World funniest

80. Oh! Yamaha Satu Tiga Lima 135 LC Fans Club

81. klpos

82. Ubola Network

83. Persatuan Ibu-Ibu Comel Mengandung

84. Otak Beku dot com

85. Kamigila Network


Kredit : Persatuan Bangsa Johor (FB Fanpage)


P/S : Page no 5 tu jangan lupa like ye. Huhu. :)

Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Protected by Copyscape Unique Content Checker