Rakan-rakan Blog

Tugasan dan Ramadhan.

|

Waktu : Di petang Jumaat. Pada 2 Ramadhan. Selepas pulang sembahyang Jumaat.

Bermacam-macam bermain di fikiran. Penat dan puasa.
Assignment yang bertimbun-timbun and due date is next week.
Aku bukannya robot. Aku nak release tension by typing.
Aku pernah cakap kan? My blog is my heart.
My heart don't lie. :) Now, tengah dengar lagu yang someone dedicated kat aku.
Now, she's gone. Yang mana? Ntah la. Everyone gone. Everyone same.
Just sick of it and try face it slowly.
Me with myself and you with yourself. :)

1. Tugasan.
Baru-baru nieh aku diberikan tugasan. Tugasan apa?
Diberikan tugasan mendesign logo persatuan.
Textile Society of Applied Science. Persatuan course aku.
Design 1
Cam ada something tak kena? Aku pun tak pasti. Tapi aku suka design nieh. 
 (Memang lah, dah aku yang design.) Bagi lah comment kalau korang nak. Hopefully, korang nak.
Sekarang, jangan tanya picture sebab aku memang tak dapat nak upload.
Phone sangat sakit dan berada di Singapore Phone Hospital. :(



Yang nieh pulak macam mana bagi korang? Okey tak?
Nieh aku baru buat nieh. :D

2. Ramadhan.
Post pertama aku dalam bulan Ramadhan nieh, dan nak wish :
Selamat Berpuasa Kepada Semua Rakan-rakan. ;)
Aku harap belum terlambat. Lagipun, aku rasa dah wish awal-awal dah hari tuh. :) Rindu saat masa sekolah dulu masa form 1 - form 3. Bukan nak menceritakan keburukan. Tetapi sekadar berkongsi. Masa tuh, memang selalu lah aku ponteng puasa. Nak buat macam mana. Datang sekolah dengan niat yang baik, tiba-tiba member ajak keluar. Keluar dalam makna yang sama ialah ponteng separuh persekolahan.
Oklah, aku keluar lah. Selalu nya memang dalam keadaan puasa lagi masatuh.  Tapi korang tau diorang nieh bagi apa dekat aku? Selalu nya, sekotak rokok Winston 20's, sebotol air Coke botol besar dan makanan. Kadang-kadang macam nak pergi bercamping. Macam nak buat kenduri pun ada. Hahaha. Memang kelakar lah, maybe masa tuh tak tahan godaan kot. Lagipun, diorang punya setan, siap belanja lagi. Tinggal aku nak makan jerk. Hahaha.
Almost of the time lah aku rasa tak puasa masa zaman-zaman tuh. Tapi pengalaman mendewasakan kita, sejak aku hidup independent dekat hostel, since form 4. Aku dah boleh face dah dugaan-dugaan tuh. Hahaha. Takde hal lah nak puasa penuh. Insyaallah kalau takde aral melintang, puasa penuh lagi lah tahun nie. :) Puasa tahun nieh rasa macam ada yang kurang. Aku takde sorang kawan yang selalu dengan aku dulu.
Muhamad Alief Fahmey bin Yaacob. 
Kenang kau dalam doaku kawan. :'(







Miss kawan-kawan aku jugak. 







P/S : Dalam masa terdekat, aku takkan balik JB untuk berpuasa bersama.
Dah lama tak breaking off fast dengan kawan-kawan semua.
Hope 1 day we will in this month. :)


Pecah Kaca Pecah Simen, Sudah Baca Harap Komen. :)

0 Commments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Protected by Copyscape Unique Content Checker